Μενού Κλείσιμο

ΜΑΥΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ-ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ (ΜΑΚΗΣ)

• Έτος Γεννήσεως: 1944
• Επάγγελμα: Μουσικός
• Τόπος Καταγωγής: Αθήνα
• Τόπος Διαμονής: Μελίσσια Αττικής

 Γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1944 στην περιοχή της Ακρόπολης της Αθήνας. Σε πολύ μικρή ηλικία μετακομίζει με τους γονείς του, Χριστόφορο και Άννα, το γένος Φραγκάτου, στα Μελίσσια Αττικής, όπου κατοικεί μέχρι σήμερα.

Από μικρός δείχνει την κλίση του στη μουσική και μαθητής ακόμη στο Γυμνάσιο Αμαρουσίου αρχίζει να εργάζεται ως ντράμερ σε ορχήστρες νυχτερινών κέντρων, παίζοντας μοντέρνα χορευτική μουσική. Η κοπιαστική του μελέτη στα ντραμς αποδίδει καρπούς και με το τελείωμα των σπουδών του στο Γυμνάσιο είναι κιόλας ένας περιζήτητος μουσικός. Η πολύχρονη συνεργασία του με τον εξαίρετο πιανίστα της τζαζ μουσικής Lucas τον τελειοποιεί στο μουσικό αυτό είδος, που είναι αυτό που αγαπά περισσότερο. Άρχισε τις κλασικές μουσικές σπουδές του κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα με τον μουσουργό Γεώργιο Σκλάβο. Κατόπιν, γράφεται στο Εθνικό Ωδείο και συνεχίζει τις σπουδές του έχοντας κορυφαίους δασκάλους, όπως τον Μιχάλη Βούρτση και τον Βαλεντίνο Πατρικίδη στην Αρμονία, τον Γεώργιο Βώκο στα Μουσικολογικά Μαθήματα, τον Μάριο Λάσκαρη στο πιάνο, τον Δημήτρη Δραγατάκη στην Αντίστιξη, την Ενορχήστρωση και τη Φούγκα, και τον Θεόδωρο Αντωνίου στη Σύνθεση. Ωριμάζει πια ως μουσικός και δέχεται όλες τις επιδράσεις της κλασικής μουσικής. Επίσης κάνει μαθήματα τζαζ μουσικής με τον Μάρκο Αλεξίου.

Δε σταματά, όμως, τη νυχτερινή εργασία. Αντιθέτως μάλιστα, καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών του εργάζεται ασταμάτητα (κοσμικά κέντρα, θέατρα, ηχογραφήσεις δίσκων και μουσικής για τον κινηματογράφο και αμέτρητα διαφημιστικά σποτς). Συνεργάζεται με πάρα πολλούς μαέστρους και συνθέτες, όπως τον Σταύρο Ρουχωτά, τον Κώστα Πρέντα, τον Γιώργο Μυρογιάννη, τον Χρήστο Μουραμπά, τον Γιάννη Καστρινό, τον Γιώργο Κριμιζάκη, τον Λίνο Κόκκοτο, τον Ζακ Ιακωβίδη, τον Άκη Σμυρναίο, τον Σπάρτακο, τον Κώστα Κλάββα, τον Γιώργο Θεοδοσιάδη, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Μίμη Πλέσσα και άλλους, αλλά και με τους μεγάλους λαϊκούς, όπως τον Μανώλη Χιώτη, τον Γιώργο Μητσάκη, τον Γιώργο Ζαμπέτα και βέβαια, με όλους ανεξαιρέτως τους τραγουδιστές και σολίστες μουσικούς της εποχής του.

Εξέχουσα θέση στην καριέρα του έχει η συνεργασία του με τον τραγουδιστή και συνθέτη Κώστα Χατζή. Από το 1972 έως το 1976 είναι μόνιμος συνεργάτης του. Οι εμφανίσεις του στο κέντρο «ΣΚΟΡΠΙΟΣ» στην Πλάκα έμειναν αξέχαστες. Την εποχή εκείνη συμμετέχει σ’ όλες τις ηχογραφήσεις των κλασικών άλμπουμς του Κώστα Χατζή, όπως «Ουαί», «Ο Γιος της Άνοιξης» και βέβαια το «Ρεσιτάλ» με τη Μαρινέλα. Τον ίδιο καιρό σπούδασε στη Σχολή Βακαλό (ελεύθερο σχέδιο με τον Π. Τέτση και Ιστορία Τέχνης με την Ελ. Βακαλό).

Από το 1976 έως το 1979 ταξιδεύει ως μέλος της ορχήστρας στα κρουαζιερόπλοια «ΔΑΝΑΗ», «ΔΑΦΝΗ» και «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» και κάνει κυριολεκτικά το γύρο του κόσμου, συλλέγοντας μοναδικές μουσικές εμπειρίες και ανεκτίμητες μουσικές συνεργασίες με ονόματα από το διεθνή χώρο του τραγουδιού και του χορού.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, αποφασίζει να ασχοληθεί πλέον με τη μουσική εκπαίδευση και έτσι τον Σεπτέμβριο του 1981 ιδρύει το Ωδείο «Σύγχρονη Ωδή», στον τόπο του, στα Μελίσσια, το οποίο διευθύνει ο ίδιος. Έχοντας ως αρχή του ότι η εκπαίδευση είναι λειτούργημα και πρέπει να προσφέρεται με τρόπο υπεύθυνο, προσπαθεί οι συνεργάτες του να είναι εκτός από άριστοι μουσικοί και πολύ καλοί παιδαγωγοί.

Ο Μάκης Μαύρος ιδρύοντας το Ωδείο «Σύγχρονη Ωδή» έθεσε τα θεμέλια της πολιτιστικής ανάπτυξης στα Μελίσσια. Παρουσιάζοντας για πρώτη φορά συναυλίες, ρεσιτάλ, σεμινάρια και διάφορες μουσικές εκδηλώσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, έδωσε νέα πνοή και ώθηση στα καλλιτεχνικά δρώμενα, προωθώντας συγχρόνως νέους ταλαντούχους σπουδαστές στην απόκτηση Πτυχίων και Διπλωμάτων στον τομέα της Κλασικής Μουσικής. Εκτός αυτών όμως, επειδή ο Μάκης Μαύρος προέρχεται από το χώρο της μοντέρνας και τζαζ μουσικής, το Ωδείο του ήταν το πρώτο που καθιέρωσε ολοκληρωμένα και τελειοποιημένα προγράμματα σπουδών για μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται σε αυτά τα είδη της μουσικής, αλλά και σε αυτά της λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής.

Από το 1985 έως το 1995 διετέλεσε δύο φορές πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Ωδείων, ενώ μετέχει ανελλιπώς σε εξεταστικές επιτροπές της Ωδειακής Παιδείας. Από το 2000 έως το 2002 διετέλεσε πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Μελισσίων.

Το 1992 ιδρύει την «Φιλαρμονική Ορχήστρα Σύγχρονη Ωδή Μελισσίων», που αποτελείται από πνευστά και κρουστά όργανα, την οποία διευθύνει ο ίδιος και γράφει τις ενορχηστρώσεις. Σύντομα η Φ.Ο.Σ.Ω.Μ. κάνει σημαντικές εμφανίσεις με έργα αξιώσεων σε πάρα πολλούς πολιτιστικούς και συναυλιακούς χώρους και αποσπά τις καλύτερες κριτικές.

Έχει γράψει μελέτες και ασκήσεις δεξιοτεχνίας για ντραμς και έχει μεταφράσει σύγχρονα συγγράμματα Ανώτερων Θεωρητικών της μουσικής καθώς και συγγράμματα Ενορχήστρωσης.

Έχει συνθέσει πολλά έργα διαφόρων ειδών μουσικής για ποικίλα μουσικά σύνολα, συμφωνική ορχήστρα και μπάντα και ειδικότερα, μεθόδους και έργα για 1-3 σετ ντραμς.

Σήμερα, ο Μάκης Μαύρος ασχολείται με τη Διεύθυνση του Ωδείου «Σύγχρονη Ωδή» στα Μελίσσια και με την πολύτιμη συνεργασία της συζύγου του Γιώτας Καλλίγερου, που είναι καθηγήτρια Πιάνου και Ανώτερων Θεωρητικών της μουσικής διατηρούν το Ωδείο «Σύγχρονη Ωδή» στο υψηλότερο επίπεδο ποιοτικής προσφοράς στη Μουσική Εκπαίδευση.

Ο Μάκης Μαύρος έχει τρία παιδιά, τον Χριστόφορο που είναι προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών, τον Ορφέα που είναι μαθητής Γυμνασίου και τη Μαργιαννίτα που είναι μαθήτρια Δημοτικού.